Guest Dinde Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 d'ou vien et quoi veut dire le "foppa"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WhabS Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 Forsberg is (like many other Forsbergs) well-known in Sweden by the nickname "Foppa", which contrary to popular belief does not have any definite meaning like "puck wizard", but is just a Swedish hypocoristic of his last name. A hypocoristic (or hypocorism) is a lesser form of the given name used in more intimate situations, as a form of endearmen En d'autre mots, c'est simplement un surnom suédois. De la meme facon que l'on appele les Robert "Bob", ou les Christian "Chris", ou au lieu de dire Ordinateur, on dit simplement ordi, ou television, simplement télé et bien les Forsberg en Suède se font appelés Foppa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NDSuto Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 J'avais jamais entendu parlé qu'il avait ce surnom. :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest WhabS Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 J'avais jamais entendu parlé qu'il avait ce surnom. :| Moi non plus, mais sur Wikipedia, c'est ecrit. Mais comme je l'ai expliqué, c'est un surnom pour les Suédois Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dinde Posted February 10, 2007 Report Share Posted February 10, 2007 merci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.